11. 3. 2011

Dalai/fejsbůk/lama (this time in czech only)

Taky máte mezi svými přáteli lidi, kteří si jako profilovku dali tibetskou vlajku?
Jsou dny Tibetu a mladí intelektuálové svými profilovkami vyjadřují sounáležitost s Dalailámou a všemi utlačovanými Tibeťany. Tedy ti mladí intelektuálové, kteří o tom něco ví. Pak jsou tady tací, kteří si profilovku změnili prostě proto, že "zlá Čína přece okupuje Tibet" peace voe.
Pak jsem si všimla, že jeden kamarád má v profilovce čínskou vlajku. Přišlo mi to geniální, a protože ráda provokuju, rozhodla jsem se to taky zkusit. Třeba kolem toho vyvstane podobně zábavná debata, jako kolem zvyšování DPH knih (o tom ale jindy).

Ok, asi chápu, že jsou lidé, kteří tím vyjadřují svoji solidaritu. Lidé, kteří nad tím přemýšleli a demonstrují tak svůj názor na Tibetskou okupaci a Dalailámův exil. Ale kolik je takových?
Uznávám, že letos je tibetských vlajek o poznání méně než vloni. Takže jdu třeba s křížkem po funuse. Na co tady teda obecně narážím jsou všechny tyhle FB kampaně. Podprsenky, děti, blbosti.
Nevíte o čem mluvím? To jste štastní lidi.

Barva podprsenky: každá holka měla napsat do statusu barvu podprsenky, kterou má momentálně na sobě. Nejdřív to bylo jen tak - ze srandy. Pak se k tomu najednou vymyslel boj s rakovinou prsu. Ale, pardon, jak tím bojujete s rakovinou prsu? Víte o ní něco, děláte osvětu, přispíváte na nějakou nadaci?
Děláte si vůbec samovyšetření?
Postavičky z dětsví: stejný případ. Nejdřív to bylo hezké nostalgické vzpomínání na animované postavičky z dětství. Pak se najednou jednalo o boj proti týrání dětí. Musím říkat víc?

Tyhle věci jsou asi tak stejně smysluplné, jako řetězáky. Dokud je někdo prezentuje jako zábavu - ok. Ale proboha, netvrďte mi, že barvou podprsenky zachráníte svět.

P.S.: Čekala jsem, že svojí čínskou vlajkou nakrknu více lidí. A ejhle, jenom dva reagovali na mé zdi a jenom jeden se mě napřímo zeptal, proč to tam mám.

3 komentáře:

  1. K tomu mám jediný... v poslední době mám pocit, že máš potřebu provokovat neustále... jestli to má efekt o jaký stojíš netuším...

    OdpovědětVymazat
  2. počkej, neustále? Jestli máš na mysli to DPH u knih, tak to nebyla provokace, ale můj názor. A nic dalšího mě nenapadá

    OdpovědětVymazat
  3. Tak to je ještě větší průser než provokace. Vlastní názor (který je buď odlišný nebo ho nepochopí) je něco co sluníčkoví lidé neodpouští.

    OdpovědětVymazat