7. 6. 2013

Izolace od reality

Kdesi kdysi jsem četla něčí článek o tom, že FB způsobuje, že člověk začne ztrácet pojem o tom, jaká je realita. A to v tom smyslu, že na FB se setkává jenom s těmi lidmi, se kterými chce. Setkává se tedy často jenom s názory velice podobnými tomu jeho a to nakonec tak nějak pokřivuje vnímání toho, jací jsou reální lidí kolem nás.

Náckové pak mají pocit, že být nácek je normální. Voliči Schwarzenberga jsou pak hrozně překvapení, když volby vyhraje Zeman, protože jim přišlo, že jsou všichni pro Karla. Facebook nám k tomu navíc pomáhá svými nástroji. Můžete blokovat, co se Vám nelíbí. A já to teď chtěla využít. Ano, vracím se k případů paterčat. A musím říct, že mě neskonale serou všechny ty rasisitické komentáře. Sere mě zabedněnost lidí, kteří prostě nevidí to, že to jsou první paterčata. Jsou první a proto je kolem nich tolik vzruchu. I kdyby byli rodiče etničtí Češi, Moravané nebo Vietnamci, tak by se jim dostalo úplně stejné pozornosti.

Otázka pro Hamleta ale zní: "Blokovat, nebo neblokovat?"

Blokovat to, co mi hrozně zvedá tlak a nutí mě to nadávat? Nebo neblokovat a raději se střetávat s realitou takovou, jaká je?

2 komentáře:

  1. Vtip je v tom ze facebook a google vytvari socialni bublinu i bez vyuzivani jakehokoliv aktivniho blokovani. pamatuje si minula vyhledavani, ci prispevky komentujeme a cteme a ve snaze prizpusobit se co nejvice uzivateli ho odrezava od jakychkoliv informaci ktere by mu nesedeli do svetonazoru. Priklad za vsechny, nelibi se mi islamizace evropy a google to vi, kdyz jsem si ale chtel najit nejake clanky z druhe stany barikady, tak jsem mel zatraceny problem je najit. Google mne k nim nechtel pustit. Je to smutne, ale internet, ta uzasna moznost komunikace a sdileni dat z nas zacina delat jeste omezenejsi tupce nez pred tim, protoze ted mame potvrzene ze ak preci smysli cely svet.

    OdpovědětVymazat
  2. nikdy som sa nad týmto nezamýšľala, mne na facebooku skôr vadia Odporúčané príspevky a reklamy..je ich čoraz viac:(
    ale k tomu blokovaniu o ktorom si tu písala: ja som bola nútená zablokovať príspevky od niektorých dobrých kamarátov, pretože ma hrozne iritovali ich trápne statusy, alebo keď niekto 6 krát za deň lajkoval stránky ako: Sexy holky, Byť krásna a podobne... + zdieľanie fotiek typu: "za každý lajk pošleme deťom do afriky euro".......alebo už len samotné infošky na nástenke o ich postupe vo farmville boli úplný zabijak mojej viery v ľudstvo, proste akykoľvek výraz prešiel do výrazu "toto myslíš, kurva, vážne?" :P

    OdpovědětVymazat