5. 2. 2012

Otevřený dopis "feministkám"

Už dlouho přemýšlím nad tím, jak vyjádřit svůj názor na různé "feministické" kampaně a jejich výsledky, o kterých se dozvídáme z médií. Tenhle dopis si přečte asi jen málokdo, ale zato to budou převážně lidé, kteří mě znají a o to tady jde.

Hned zkraje prozradím, proč feministky v uvozovkách. Budu totiž mluvit o těch "feministkách", které podle mého nesplňují definici toho slova.



Milé "Feministky",

je to nějaká chvíle, co v televizi běží spousta kanálů a na stáncích nalezneme mnoho deníků a magazínů. Nejmasovějším z médií se pak stal všemocný internet, který ovlivňuje převážně mladší ročníky. A ať se kouknu kterýmkoliv směrem, všude jsou na mě blity informace o vaší činnosti, a ty mě serou.

Protože to, co předvádíte, není feminismus.

Nejsem odpůrkyně feminismu, nechci aby ženy musely trávit život u plotny, nemohly volit a pokud by náhodou pracovaly, tak za poloviční plat. Ale milé "Feministky", to co předvádíte vy, mně teda solidně zvedá mandle.

Od kdy je cílem feminismu podřídit si muže? Od kdy máme mít jako ženy výhody? Od kdy máme znevažovat vlastní kulturu debilními opatřeními v oslovování a tvorbě nových slov?

Zneužívání slova feministka je důvod, proč si z vás lidi dělají prdel. Protože jste směšné. Já jsem emancipovaná, nesnáším NESNÁŠÍM, když mě někdo škatulkuje jenom na základě mého pohlaví, nebo vzhledu. Ale když mi muž nabídne pomoc s těžkou taškou, neodmítnu.

A přesto si o mě lidé nemyslí, že jsem podřízená nebo snad méněcenná. Mám pro vás novinku "Feministky".

Ženy a muži nejsou stejní.

Podle všeho je vaším cílem, aby muži a ženy byli jedno. (čehož my ostatní docilujeme sexem) Ale tohle se nikdy nepovede. Tak to prostě je. Nemůžete ignorovat realitu a jít proti milionům let evoluce a tisícům let historického vývoje zároveň.

Rovnoprávnost je, když mají muži i ženy volební právo.
Rovnoprávnost je, když má názor ženy stejnou hodnotu, jako názor muže.
Rovnoprávnost je, když dostanou žena i muž za stejně odvedenou práci, stejně zaplaceno.

Rovnoprávnost není to, když místo oslovení "učitelé a žáci", začneme používat "vyučující a studující".
Rovnoprávností dokonce není ani to, když muž i žena táhnou stejně těžké věci, když je jeden z nich slabší.
A ani zdaleka se nedá za rovnoprávnost považovat to, že žena se dostane na nějakou pozici jen na základě toho, že je žena (a my tady ještě žádný nemáme a to by si o nás mohli myslet, že diskriminujeme). Tomu se říká pozitivní diskriminace.

Nesnažte se prosím prosazovat tyhle kraviny, jenom se tím samy shazujete a odvádíte pozornost od toho důležitého.
Vytváříte si špatné jméno, a když už byste teoreticky narazily na vážný problém, nikdo vám nebude věnovat pozornost. Protože vy většinou melete blbosti.

Je to jako s tím voláním o pomoc. Znáte to, z takových těch poučných filmečků pro děti. Jak si nějaké dítě pořád hraje, že se topí a pak když se opravdu topí, tak mu nikdo nepomůže.

Ne, nevadí mi, když mě muž pustí do dveří, ani když mi pomůže do kabátu. Polichotí mi to. Svoji roli ženy si totiž užívám. Ale vadí mi, když mi někdo nechce půjčit do ruky mapu, i když mu tvrdím, že se v nich vyznám (ale ty jsi přece holka, ne...).
Nevadí mi, že se moje pozice v práci jmenuje garant (a ne garantka), ale vadí mi když jsme se s paní na personálním bavily o prémiích a já jsem jenom poznamenala, že kolega měl větší, což ona okomentovala slovy: "tak je to chlap, že". Ne přátelé, on měl jenom lepší výsledky.


Jsem feministka. Opravdu. Jsem emancipovaná, ale na rozdíl od vás respektuji naši různorodost.

"Feministky", zkuste to taky. Pokoušejte se o rovnoprávnost, ale respektujte ten jednoduchý fakt, že muži a ženy prostě jsou jiní. A vždycky budou.

Vaše Královna bitche

6 komentářů:

  1. Souhlas, souhlas, souhlas! Kvóty pro ženský na hutích, slévárnách a v šachtách? Doufám, že jako první tam nastoupí ty, co o ty kvóty tak bojovaly. Příklady táhnou, ne?

    Ruština nemá spisovný ženský tvar pro zaměstnání: jsou tam paní doktor, paní učitel, paní profesor, paní prodavač. Jak se nedávno někdo pozastavoval nad tím, že je nějaká touha sjednotit názvy povolání v češtině (neboli nikoli učitel a učitelka ale učící, nikoli řidič nebo řidička ale řídící) - to bychom měli místo zubaře a zubařky co? Zubající? :-D

    OdpovědětVymazat
  2. Cirr: zubící :) Jinak do puntíku souhlasím.

    OdpovědětVymazat
  3. trefné, jasné i s konkrétními případy. otázkou je jestli to co prosazují tyto "Feminitstky" je opravdu to co chtějí, dnes je totiž vše otázkou reklamy, sebezviditelnění a propagace skupiny či osoby.

    OdpovědětVymazat
  4. Nejsem si jistý jestli zde nejde o kritiku názorů, které jsou stereotypně feministkám přisuzovány (zpravidla mužskými šovinisty).
    To, že někdo uvažuje o změně názvosloví, ještě neznamená, že se jedná o feministické aktivistky, zvlášť projednávají-li to úředníci vládní komise, kteří si přečetli první odstavec ze studie o generickém maskulinu (oslovení v mužské formě). Osobně jsem nikdy nepotkal žádnou feministku jakou tady popisuješ a pokud bych potkal nesouhlasil bych s ní, ostatně podobně jako v jiných věcech s tebou viz poslední článek na bitchbooku, který je také jistým způsobem radikální a při generalizaci na celou skupinu emancipovaných žen (do které se sama řadíš)by pro mnoho lidí vrhal špatné světlo na tuto skupinu.

    OdpovědětVymazat
  5. samozřejmě máš částečně pravdu - často jsou "feministická opatření" prací někoho, kdo feministkou ani není.
    Ale mě třeba úplně vytanula na mysli aféra s oslovováním ve školství, kdy se na webu ministerstva objevila příručka právě pro změnu "názvosloví", která nebyla nikým oficiálně schválena, ale jenom nějaká banda kravek si to tam prostě prosadila.
    Stejně tak by mě zajímalo, kde vždy v různých článcích (konkrétní příklad ti nedám, ale je to tak) berou ty názory různých odborníků. Jo možná jsem to měla napsat spíš jako "Otevřený dopis vládním úředníkům" o tom že z feministek dělají na veřejnosti krávy. Ale protože tohle je můj blog, chtěla jsem jenom vyjádřit svůj názor na všechny tyhle blbosti, a ne jejich příčinu.

    Jo a jsem pozérka. A moje články nejsou určeny k nějak zvlášť intelektuální debatě. Až takový napíšu, mělo by mi to napsání trvat alespoň déle než 30 minut :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ta opatření nejsou feministická nýbrž genderová a právě tam vidím ten rozdíl. Gender teď letí, tak si vláda, Mšmt, nebo kdokoliv jiný nechá spracovat výzkum a po svém ho interpretuje - žádná feministka zahrnuta být nemusí a pokud, tak ne u rozhodování o zavedení do stanov uřadů a zařízení státu, ale u spracování výzkumu.

      Vymazat