5. 11. 2013

"Poezie"

Na fejsbuku mám olajkovanou stránku HateFree Culture. Někdy jsou tam na můj vkus až trochu moc sluníčkoví, ale přesto si to tam ráda čtu.

Tuhle postovali odkaz ze serveru romea.cz, o "básni plné zoufalství od spisovatelky Eliášové, která v ní promlouvá k situaci na severu Čech" (báseň vznikla v dob po tzv. Šluknovských útocích).

Jsem si docela jistá, že to zoufalství nebylo myšleno jako popis úrovně básně. No, posuďte sami.

Báseň na romea.cz

Já si jako nemůžu pomoct, ale ta věc je prostě hrozná. Nebo jsem jenom nějaký škarohlíd a nevidím to?

Pohoním si trochu ego, můžu?

motá se mi kolem kotníků
mlha ve mně
stoupá z asfaltu a kanálových děr

na rohu deka prožraná moly
a na ní Cikán

natáhl tři struny
na rozbité kytaře
zpívá temně



že, nataženého ho nikdo nezvedne
to spíš jemu natáhnou
nebo bude natažen

...
zasažen

Žádné komentáře:

Okomentovat