14. 1. 2013

Jak jsem se rozhodla nevolit

Je to trapné - rozuzlení tohohle článku se dozvíte už v titulku. Co se dá dělat.

K prvnímu kolu prezidentských voleb jsem šla. Dobrovolně (téměř, můj muž mě musel na několikrát vyhánět z postele, protože cesta byla daleká a mě se vůbec nechtělo z kutlochu).
Odvolila jsem si kandidáta, o kterém jsem tak nějak věděla, že nemá šanci. Zároveň to ale byl kandidát, kterého bych na Hradě chtěla - tak proč dávat hlas někomu jinému?
Můj kandidát se nedostal a do finále i s promenádou v plavkách se dostali favorit Miloš Zeman a černý kůň Karel Schwarzenberg.

Shoda nic moc
Komu dát hlas? Balancovala jsem. Zkusila jsem si udělat takovou tu volební kalkulačku. Ale ta mi neřekla nic nového tj. 8% shoda se Zemanem a mínus 12% se Schwarzenbergem. To by tak sedělo, co se politických otázek týče. Samozřejmě, že kalkulačka nijak nezohledňuje pozadí za jednotlivými kandidáty, jejich historii, ani vystupování. Tenhle výsledek mi vcelku seděl, co se politiky týče.

Zkrátka a dobře jde vidět, že ani jeden kandidát mě z trenek nevystřelí, a nejlepšími kamarády se asi taky nestanem. Co s tím?
Řeším stále stejný problém jako i při prvním kole. Nemůžu si pomoct, ale na každém z nich vidím taková negativa, která mě odrazují a nedovolují mi dát jim svůj hlas.

Zeman - podivné financování a vazby, pocit předávání moci mezi kamarády, arogance, buranství, opoziční smlouva atd.

Schwarzenberg - podivné vazby, spojenectví s politiky, které nesnáším, buranství * a neumí českou hymnu atd.
(Proti Swarzenbergovi u mě mluví hlavně neodbytný pocit, že je jenom loutka, opravdu, já ho vidím a dělají se mi osypky)

Fejsbuk
Tak co s tím?
Můj status:

"když nechci ani jednoho za prezidenta, mám nevolit nebo volit (dle mého názoru) menší zlo?"

a některé zajímavé komentáře:

Petr: Pokud nechceš ani jednoho prezidenta je podle mého lepší nevolit. Vítěz totiž mimo jiné bude mluvit o tom, jak silný má mandát, kolik lidí ho vybralo - představ si tu situaci, kdy bude v televizi MZ/KS říkat "jsem prezidentem a reprezentuju alespoň 70 procent voličů co mi dali hlas a proto..."+doplň nějakou pičovinu. Pokud máš pocit, že ti to nebude vadit tak moc, tak si vyber menší zlo, pokud ti to vadit bude (protože ono se to stane), tak nevolit.

Michal: Pokud nebudete volit, tak zvítězí Zeman. Má stálé fanoušky. Já jdu volit Schwarzenberga. A nejen proto, aby to nevyhrál prasečí muž ...

František Va.: Vážení, ještě tisíckrát v životě budete stát před nutností vybrat cokoli, ale VYBRAT!!! Proč chcete dělat přiblblá gesta typu NEVOLIT? Tu zodpovědnost to z Vás nesejme, za výsledek bude zodpovědní i v případě třetí a jánevímjaké ještě cesty! Krucinálfagot chcete se jednou dovědět, jaké to je povinně volit kandidátku Národní fronty? Vážně je Vám to jedno? Já jsem se o převrat nijak nezasloužil, ale když vidím, že někdo nejde k volbám a filozofuje o tom, jak je to geniální řešení, tak mě berou mory. Pokračujte a jednou se třeba dočkáte toho, že žádnou volbu mít nebudete. Teď ji máte, i když Vám to třeba tak nepřipadá. Uff, to jsem se nas..l ! Ale na hrubej pytel hrubá záplata.

Bob: "Nevolit" neexistuje. Pokud k volbam neprijdes nebo hodis prazdnej listek, je to presne to samy, jako bys cast hlasu dala Zemanovi a cast Schwarzenbergovi (v pomeru konecnych vysledku). Argument o mandatu je zajimavy, bohuzel, slaby mandat Zemanovi nezabrani vzit si na hrad Sloufa, delat ostudu s opilosti, tahnout nas smerem do Ruska ani celou radu dalsich neprijemnosti. Jedina situace kdy ma smysl nevolit je pokud povazujes oba za zhruba stejne spatne. To ale neni muj pripad.

František Vo.: Já jsem podobné dilema řešil, při druhém kole voleb do senátu. Nicméně, nakonec jsem volit šel, protože si myslím, že člověk by k volbám měl chodit. Ovšem kdyby se tady dostal do druhého kola Zeman s Bobošíkovou, tak bych to dost zvažoval, zda volit. Tam bych asi ani jednomu dát hlas nedokázal.

Tony: Mě na nevolení vadí, že je to alibistická varianta. Co jsem ještě ochoten vzít na milost je vhození prázdné obálky, protože když už nechci volit, tak jsem proto musel něco udělat a nejen se na to vysrat. Protože nevolením v podstatě říkáš, že se zříkáš zodpovědnosti (tak to na mě prostě působí). Když už s něčím nesouhlasíš, tak proto mi přijde ještě schůdný ten aktivní přístup prázdné obálky.

Jiří:  pokud si sama pred sebou volbu nektereho z nich obhajis a jsi ochotna jeho cinnost jako prezidenta legitimovat svym hlasem, jdi volit. Pokud to nedokazes, nevol (a je jedno jestli neucasti nebo neplatnym hlasem - system to nerozlisi). Tolik muj pohled na vec.

Pavel: Vím, že mě označíte za demagoga, tak to rovnou přeskočte o odpovězte mi na násleující otázku (prosím všechny zastánce voby za každou cenu): Kdybyste stáli před následující volbou: volit Hitlera / volit Stalina / nevolit, volili byste Hitlera nebo Stalina? Já se nestydím za to, že bych volit nešel...

Prázdná obálka - prázdné gesto
A protože vhození prázdné obálky považuji za zbytečnou teatrálnost, a protože si umím důvod svého zdržení se hlasování obhájit, rozhodla jsem se nevolit.
Kdybych se na to vysrala, tak ani nevěnuju čas sepisování tohohle veledíla, ba co víc, nenamáhala bych se ani se statusem na FB.

--------------------------------------------------------
* buranství u knížete. Říkáte si jestli jsem se nespletla? Ne a za tím si stojím. To, že někdo usíná při zasedáních zákonodárných orgánů není správně. Kníže má moc dobré lidi v PR, že to dokázali tak šikovně využít a zamést, ale na skutkové podstatě činu to nic nemění.

Žádné komentáře:

Okomentovat