18. 5. 2012

Zvířata


Odváděli nás jako zvířata.
Jeden po druhém. Úplně jsem si vzpomněla na dokumenty, které jsme sledovali ve škole. Dachau, Buchenwald, Birkenau. Nevěřila jsem, že se tohle někdy může vrátit. A teď mě vedou. Mezi dřevěnými deskami, vidím každou třísku, každou mezeru, která pouští světlo.
Teď, mezi dvěma dráty a do temného lesa.

Jako v pohádce, ale ne té veselé. Pohádka o tom, jak vlk Karkulku sežral. Jediné, co slyším, je můj dech. 
Dech stovky lidí, kteří zůstali za plotem.  Běh. Běh a bolavé nohy, v plicích hoří oheň a vidím jen míhající se stíny stromů. Jeden stín je temnější než jiné. 
V dutině stromu je skoro teplo a žádný sníh. Slyším jen sebe a zuřivě tepající spánky. Jsem svobodná.

Hluk. Světlo se změnilo. Zvuk motoru a lidské hlasy. Teplo podalo ruku pachu mé moči. Moč a strach. Jistota chladného konce drží můj hlas v šachu.

Červené rozmazané fleky se ke mně blíží a dostávají tvar lidí. Jsou mladí, perspektivní. Ne jako já. Pročesávají les a každým krokem jsou blíž mému konci.Jedno děvče mě zahlédlo. Jde přímo k mému úkrytu, na jistotu. Nahlíží dovnitř a já si připadám jako nějaký hlodavec hledící do očí zmiji. Úplně konsternovaná.

"Romano, máš něco?!" slyším hlas asi učitelky. Děvče se usměje a s pohledem stále upřeným na mě odpoví že tady nic není. Srdce mi na chvíli přestalo bít. "Tady taky nic!" křičí. A pak potišeji, jenom pro mě "budeme hledat celý den, dneska se čtvrtletní písemka asi nestihne".

Stále ležím, schoulená. Nechce se mi věřit, že mě zachránila studentka. Ne z dobré vůle, ale proto, že nechtěla psát test.

***

Tohle se mi zdálo po posledním Systému. Uff. Takhle nějak by to možná vypadalo pár (desítek) let po té situaci, ve které se nachází hra.

Žádné komentáře:

Okomentovat